Skocz do zawartości

Walka z mukowiscydozą - Aleksander - pomagam


Grendziu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Gdy w sobotę składałem podpis na akcie notarialnym to tak naprawdę nie wiedziałem, w jaki sposób będę do końca pomagał. Plan był jeden, dzięki fundacji miały i będą powstawać łowiska dla wędkujących, mamy ochotę chronić środowisko naturalne, mamy szkolić dzieci i młodzież. Wszystko niemal zostało określone w celach na nowej zakładce na głównej stronie FUNDACJA.

Wczoraj przez przypadek, a może tak miało być... Rozmawiałem z bliską znajomą. Nie wiedziałem, że prawdziwe problemy leżą aż tak blisko mnie.

Nie znam się na tej chorobie, wiem tylko że wyniszcza organizm i jest strasznie kosztowna.  Chcę pomóc, jeszcze nie wiem jak...

Mam nadzieję, że Agnieszka dołączy do forum i wyjaśni nam trochę w jaki sposób można pomóc, co jest potrzebne, jak można walczyć z taką chorobą.


Mukowistycydoza.jpg.1af9e2c597fc944da5bd
 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam na imię Agnieszka i jestem mamą tego dzielnego Wojownika :) Chciałabym wszystkim tutaj zebranym wyjaśnić co to jest za choroba : 

Mukowiscydoza dotyka wielu układów i narządów. Najwięcej problemów sprawiają zmiany chorobowe płuc, jelit, wątroby i trzustki. Podstawowym objawem choroby jest produkcja przez organizm niezwykle gęstego, lepkiego śluzu, który zatyka płuca i prowadzi do zagrażających życiu infekcji oraz utrudnia lub uniemożliwia prawidłową pracę trzustki, co powoduje zaburzenia trawienia i trudności we wchłanianiu tłuszczów i białka.

Mukowiscydoza jest chorobą przewlekłą, nieuleczalną co oznacza, że towarzyszy pacjentowi przez całe życie. Musi być prawidłowo leczona, aby zapewnić możliwość jak najdłuższego życia, na tyle zbliżonego do normalności na ile jest to możliwe. Na całościowy proces leczenia mukowiscydozy składa się wiele elementów, o to niektóre z nich: