Skocz do zawartości

Prawidłowe wodowanie łodzi


Grendziu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Do teraz  nie mogę przeżyć, że tak popsułem łódkę w której mogę nawet spać. Mimo, ze razem z osprzętem waży 200kg, nie udało mi się dobrze ani zwodować ani wciągnąć. Nie jestem też jakimś amatorem, który robi to pierwszy raz. Jadę po nową przyczepkę, ale i tak przydałaby mi się nauka. Bo najprawdopodobniej w większości przypadków będę wodował sam łódkę i po to robiłem instalację elektryczną w niej, aby w zasadzie nie wyciągać i nie rozłączać akumulatorów.

No dobra jestem amatorem i niecierpliwcem, bo gdybym nie był w gorącej wodzie kompany to bym odczekał i coś wymyślił....

Znacie jakieś ekstra sposoby na slipowanie łodzi w ekstremalnych warunkach?

sem1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Przychodzą mi na myśl tylko trzy litery-HDS.


Jadę po nową specjalną przyczepkę, jeśli wtedy nie dam rady sam wodować łódki będę bardzo mocno płakał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łódź używana w trudnych warunkach zawsze narażona jest na uszkodzenia.

Albo dopasujesz sobie przyczepkę, tak by rolki podtrzymujące łódkę dobrze obejmowały kil łódki i podczas zsuwania łodzi utrzymywały ją w ryzach.

Albo trzeba będzie co sezon robić przegląd dna łodzi i szpachlować uszkodzenia, rysy i otarcia. Ale przy dobrym wykonaniu skorupy łódki, takie otarcia nie są niczym groźnym dla sprzętu.

 

No i sama decyzja, czy w danym miejscu możliwe jest wjechanie przyczepką do wody tak, by łódka lekko zeszła z przyczepki (tutaj często elektryka w przyczepce lubi szwankować, ze względu na wilgoć i zaczepy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator