Skocz do zawartości

Co to za pasożyt?


Marcin N
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam nadzieję że dobrze wybrałem dział więc przejdę od razu do problemu.

Kupiłem dziś w sklepie rybnym dwa mrożone miętusy (u nas ciężko je złowić, chyba wcale nie występują). Do ciała jednego z nich, przy płetwie grzbietowej było przyczepione tymi dziwnymi nóżkami coś takiego jak na zdjęciu. Nie wierzę w UFO więc doszedłem do wniosku że to jakiś pasożyt, mnie przypomina coś w kształcie polipa ale nie znam się. Po oderwaniu go na skórze została krwawa rana. Co ciekawe ryba (choć to nie był filet tylko egzemplarz wypatroszony) nie miała łusek więc jak to coś się mogło ostać na ciele tej ryby?

Może ktoś rozpozna tego paskudnika bo chciałbym wiedzieć komu zawdzięczam wyrzucenie dwóch miętowych do kosza. 

P.S. dodam, że miało to ok 2 cm długości.

20170210_172158.jpg

Edytowane przez Marcin N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to jest, ale z pewnością niepotrzebnie pozbyłeś się wspaniałego mięsa. Po obróbce termicznej czyli powyżej 70*C większość szkodliwych bakterii i innych zarazków pochodzących z ryb ulega zniszczeniu. Czyli jeśli nie jesz ryb surowych to w zasadzie nic ci nie grozi.
Z drugiej jednak strony lepiej dmuchać na zimne i nie prowokować dziwnych sytuacji, tym bardziej jeśli chodzi o nasze zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, że teoretycznie po obróbce termicznej powinno być ok, ale moje szczęki nie potrafiły by się otworzyć mając w pamięci to "COŚ", szkoda miętusów ale u nas niestety nikt by ich nie spożył. Może jestem miękki na takie rzeczy ale taka już moja uroda.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Elvis napisał: