Skocz do zawartości

Smary i oleje


NPC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, że S czy D nie produkują smarów tylko je zamawiają. Proszę o wpisywanie najlepszych smarów najlepiej takich których można znaleźć karty charakterystyki lub coś więcej niż marketingowy bełkot.

 

Kolor smaru może być różny i nie zawsze zależy od dodatków, np. smar litowy może występować w różnych kolorach od białego aż po czarny.

 

Jeżeli też macie jakiś przetestowany produkt to również proszę o podanie czego używacie.

 

Pierwszy będzie Penn:

Producentem jest X1R 

 

Hot Sauce to Mobil SHC

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, NPC napisał:

Wiadomo, że S czy D nie produkują smarów tylko je zamawiają. Proszę o wpisywanie najlepszych smarów najlepiej takich których można znaleźć karty charakterystyki lub coś więcej niż marketingowy bełkot.

 

Jarku, ja wiem że lubisz się zagłębiać w statystyki, ale ja bym nie demonizował tematu. Smar ma się trzymać przekładni, powodować jej płynną pracę i nie gęstnieć na mrozie. Kupiłem Penn-a by porównać te właściwości i to zrobię latem, bo podobno ten który stosuję, w wysokich temperaturach zjeżdża z przekładni. Latami smaruję swoje kołowrotki i tylko raz dałem ciała że na mrozie wysiadły mi obroty wsteczne, bo nałożyłem nieopatrznie smaru na zapadkę(jeszcze w tedy) biegu wstecznego. Po prostu się zawiesiła. To moje podejście oczywiście i nie neguję cudzego. Gorsza praca nawijaka po rozłożeniu z zasady jest winą nie trafienia z przekładnią przy składaniu w poprzednie ustawienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Grendziu napisał:

Wazelina się nada? :)

Zdziwił byś się. Kiedyś, wazeliną techniczną smarowałem proste kołowrotki i nic im nie było. Wystarczyło zajrzeć do starego Rexa. Wg. Mnie nic tam innego fabrycznie nie było. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, ArekH napisał:

Zdziwił byś się. Kiedyś, wazeliną techniczną smarowałem proste kołowrotki i nic im nie było. Wystarczyło zajrzeć do starego Rexa. Wg. Mnie nic tam innego fabrycznie nie było. 

Kiedyś przesmarowałem Prexera (chyba 1101) kremem Nivea :D Tak radzili mędrcy w owych czasach.

Chodził elegancko, choć "trochę ciężej". Ale to pewnie dlatego, że nie spasowałem złożenia zębatek tak, jak to było w oryginale :P.

Na swoje usprawiedliwienie dodam, że miałem wtedy więcej niż 11 lat, mniej niż 15 i nie miałem ani wąsika, ani pryszczy... Za to tysiąc pomysłów jak zbudować bombę z pasty do butów.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Grendziu napisał:

Wazelina się nada? :)

Nie ważne co ważne żeby coś smarowało. Może być masło :P

Proponuje smalec z borsuka :D 

Jak będziesz smarował moja ulubioną Daiwe wazeliną to przyjadę, nakopie Ci w żyć i przesmaruję Ci wszystkie kołowrotki. :P

Po swojemu nasmaruję i będzie cymes. Będą częściowo wodoodporne tak na wszelki wypadek bo znany jesteś z "moczenia" kołowrotków.

6 godzin temu, ArekH napisał:

wiem że lubisz się zagłębiać w statystyki, ale ja bym nie demonizował tematu. Smar ma się trzymać przekładni, powodować jej płynną pracę i nie gęstnieć na mrozie. Kupiłem Penn-a by porównać te właściwości i to zrobię latem, bo podobno ten który stosuję, w wysokich temperaturach zjeżdża z przekładni. Latami smaruję swoje kołowrotki i tylko raz dałem ciała że na mrozie wysiadły mi obroty wsteczne, bo nałożyłem nieopatrznie smaru na zapadkę(jeszcze w tedy) biegu wstecznego. Po prostu się zawiesiła. To moje podejście oczywiście i nie neguję cudzego. Gorsza praca nawijaka po rozłożeniu z zasady jest winą nie trafienia z przekładnią przy składaniu w poprzednie ustawienie. 

Hmm statystyka mój najgorszy przedmiot :P Dużo matematyki i nic z tego nie wynika bo wyniki trzeba interpretować a każdy interpretuje na swoje.

Co do smaru tak, smar ma się trzymać przekładni czy łożyska jak Reksio trzyma szynkę.

Nie oznacza to, że tańszy smar znaczy gorszy bo często gęsto kupujemy to samo w innym opakowaniu.

Ale żeby nie było offtopa.

 

Smary i oleje do hamulca:

Polecane są smary i oleje z teflonem zwanym też PTFE. Przykłady wędkarskie: Cal's i Shimano. Przykłady nie wędkarskie to np. olej rowerowy Shimano Dry Lube czy Finish Line który ma w ofercie i smar i olej z teflonem.

Czy smarować czy nakapać oleju? Ja smaruje bo smar dłużej się trzyma oraz zabezpiecza hamulec przed wodą i solą. W tym podkładki z węgla tylko smarujemy.

Podkładki z filcu to jak kto woli.

 

Przy zimnie to należy stosować rzadkie smary czyli z niższą klasa NLGI lub dostosowane do pracy w niższych temperaturach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakby ktoś chce zamawiać smary Shimano to potrzebne są dwa, no może trzy.

Dg01 zwany też Ace-0, Dg06 zwany też Ship i Dg13 SR-G.

Jak ktoś łowi w morzu czy multikami może potrzebować innych ale większości wystarczą te wymienione. Nakładamy małe ilości a nie chochlą :P

 

Można też użyć innych smarów. Najlepsze na przekładnie to Krytox 205 i do morskich maszyn 225. Minus, że są drogie ale wydajne oraz do większości maszyn niepotrzebne. Do lepszych maszyn jest sens je dać ale kto zabroni użyć ich do młynków za mniej niż sam smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pytanie na szybki strzał: potrzebuję taniego smaru do przesmarowania pewnej "angielskiej" myśli technicznej, która zaczęła rzęzić w bebechach po trzecim łowieniu i pierwszym, angielskim deszczu. Generalnie dziubnąłbym tam swojaka ŁT, ale nie wiem, czy się się nie zagęści za bardzo przy zerowych temperaturach.

Co ciekawe: włoska i francuska myśl techniczna nawet nie jęknęła po kilkugodzinnej ulewie. Po raz kolejny utwierdzam się w dawno temu postawionej przez biologów tezie, że izolacja (nawet ta wyspiarska połączona z megalomanią) prowadzi do zidiocenia populacji. Ale to tylko taka luźna refleksja.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...