NPC Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 @Semi Chciałeś to masz, jak za karę Powiedz mi czy 3 to 3 w nocy czy 3 nad ranem? Tekst napisany nad ranem na "poczekaniu", jeżeli ktoś ma jakieś pytania o szczegóły proszę o nie dopytać. Przed użyciem zapoznaj się z ulotką i skonsultuj się z lekarzem specjalistą od chorób kołowrotków Smarowanie kołowrotków Będę pisał ogólnie, szczegóły mogą dotyczyć danego kołowrotka, danej konstrukcji, użytego stopu metali więc piszę ogólnie. W razie pytań o szczegóły proszę dopytać specjalisty czyli nie mnie Ja się nie znam Smary Smar to olej+zagęszczacz czasem + dodatki Smary można samemu rozrzedzać olejem i mieszać ze sobą, tylko nie wszystkie oleje i smary się lubią więc proszę przed smarowaniem sprawdzić czy coś złego się nie dzieje. Czy nie ma jakiejś reakcji czy smar nie gęstnieje i podobne rzeczy. W internecie jest sporo na ten temat proszę szukać kompatybilność smarów. Niektóre dodatki mogą reagować z niektórymi smarami więc trzeba spróbować na niewielkiej ilości przed użyciem w kołowrotku. Istnieją różne smary i dodatki do smarów czy olejów więc skupiam się na tych podstawowych. Postawy rozrzedzania: olej syntetyczny do smaru syntetycznego a olej mineralny do smary mineralnego najlepiej tego samego producenta. Występują wyjątki od tej reguły. Ogólnie im cięższe życie dla kołowrotka tym gęstszy smar, klasy nlgi 2. numer 3 w najcięższych i spracowanych maszynach. Oleje im lżejszy olej tym częściej trzeba go ponownie aplikować. Hamulec Smaruję smarem z ptfe/teflonem choć można też użyć oleju z tym środkiem lub samego smaru czy oleju bez tych dodatków. można choć nie zalecam. Zawsze można wymienić podkładki na nowe w tym zrobione przez siebie. Morskie kołowrotki zazwyczaj mają podkładki węglowe które mogą być używane na sucho lecz ja wolę je smarować smarem odpornym na działanie wody morskiej. Podkładki filcowe - nasączamy olejem lub smarem w ilościach minimalnych Przekładnia główna i pinion Smarujemy najgęstszym smarem, ilości takie jakbyśmy malowali ścianę farbą Naddatki i tak zostaną wyciśnięte z zębów więc tylko marnujemy smar, który może osiąść na innych elementach i zmienić pracę kołowrotka. Morskie kołowrotki Smaruję całą przekładnię, pinion by zabezpieczyć je przed solą Ślimak Smarujemy lekkim smarem w ilościach minimalnych W multikach gdzie jest dostęp do ślimaka można używać oleju ale trzeba go regularnie aplikować Łożyska poza łożyskiem rolki Morskie kołowrotki Daję lekki smar odporny na wodę morską Słodkowodne Używam średniego oleju Łożysko rolki Używam albo oleju albo bardzo lekkiego smaru odpornego na wodę Oś główna Osobiście daję bardzo lekki smar choć można użyć oliwki, ilości bardzo minimalne Sprężyna kabłąka Daję smaru tyle by zabezpieczyć ją przed korozją Wszystkie pozostałe elementy plastikowe Używam oleju lub lekkiego smaru Ponownie przypominam, że jest to napisane ogólnie, w niektórych przypadkach może być zupełnie inaczej niż napisałem. Jak to mówią "wyjątek potwierdza regułę" Pamiętajcie, ja się nie znam Podać wam przykładowe smary czy będziecie mniej więcej wiedzieli czego użyć? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semi Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Dawaj i smary, dla potomnych będzie. No i nie będziesz się nudził wieczorową porą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NPC Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 22 minuty temu, Semi napisał: Dawaj i smary, dla potomnych będzie. No i nie będziesz się nudził wieczorową porą. Wszystkie z jednej firmy wędkarskiej czy zamienniki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebzon Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 @NPC Wymieniłeś oleje syntetyczne i mineralne. Czyli na tym roślinnym to mogę sobie tylko jajka usmażyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semi Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 15 minut temu, NPC napisał: Wszystkie z jednej firmy wędkarskiej czy zamienniki? Kurde, sto pytań do... dawaj i te i te. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NPC Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 (edited) 41 minut temu, Linek727 napisał: @NPC Wymieniłeś oleje syntetyczne i mineralne. Czyli na tym roślinnym to mogę sobie tylko jajka usmażyć? Zależy czyje jajka Swoje jeszcze tak ale czyjeś to już zależy od właściciela Zalecam jednak kurze bo inaczej może być problem Pisałem o szeroko dostępnych i najpopularniejszych środkach, nie każdy ma piłę i olej do smarowania łańcucha. Tak, można użyć takiego ale nie wiem jakiej jest gęstości więc Ci nie powiem czy będzie to olej rzadki czy raczej ten gęsty. Najlepiej to wyjaśnić tak: im bardziej płynny tym rzadszy. Amerykę odkryłem @Semi To ogólne przykłady, można używać wielu smarów z różnych firm ale skupię się na smarach od Shimano i ŁT2 bo ten jest najpopularniejszy w PL. Zamienników smaru ŁT jest bardzo dużo. hamulec DG1 lub olej do roweru Dry lube lub odpowiednik z innych firm, smar z teflonem Cal's, Finish Line z teflonem i inne ślimak DG6 lub smar klasy nlgi 0, można rozrzedzić smar ŁT2, można dać oliwkę ale po jakimś czasie trzeba będzie ją uzupełnić przekładnia DG13 lub ŁT2 i rzadsze smary ale nie poniżej klasy 0, wszystko zależy czy korbka ma latać jak śmigło w samolocie, do czego używamy kołowrotka, spracowania przekładni, jak często będziemy zaglądać do środka, kołowrotki morskie smar odporny na wodę słoną rolka DG14 lub rzadki smar wodoodporny, można używać oleju ale im rzadszy olej tym częściej trzeba zaglądać do rolki pozostałe łożyska - olej, rzadki smar, przy maszynach morskich i mocniej obciążonych zalecam używać lekkiego smaru pozostałe elementy jak sprężyna kabłąka - smar ma zabezpieczać przed korozją LT2, do plastiku ocierającego o plastik w zawiasach kabłąka - olej oś główna DG6 lub rzadki smar, można używać oleju Edited February 25, 2020 by NPC 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NPC Posted March 2, 2020 Author Share Posted March 2, 2020 Widzę, że wątek umarł to odświeżę: Znalezione na stronie Quantum, pokazuje co, gdzie i takie tam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NPC Posted May 13, 2020 Author Share Posted May 13, 2020 Odświeżam Chcecie przepisy jak zrobić samemu zamienniki smarów firm wędkarskich lub które moim zdaniem i dlaczego są najlepsze, z opisem wad i zalet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semi Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Co się pytasz, dawaj, a najlepiej namieszają i nam porozsyłaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NPC Posted May 13, 2020 Author Share Posted May 13, 2020 7 godzin temu, Semi napisał: Co się pytasz, dawaj, a najlepiej namieszają i nam porozsyłaj. Mieszanie: Ok tylko uporządkuje parę łatwych spraw. Zresztą i tak muszę zakupić parę nowych smarów. Wysyłka: Dobra, dobra już takich hop siup wiedziałem a potem "Ratuj Szanowny Panie bo KOLEGA rozkręcił i nie może złożyć" A kto pokrywa koszty wysyłki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.