Dominik Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Zimy ostatnio mamy bardzo łagodne. Lubię łowić spod lodu, ale co robić jak tego lodu nie ma? Wymyśliłem więc klenia. Ryba, która lubi chłodną wodę, bardzo ładna, czujna. Ciekawa wędkarsko. Można klenia łowić zarówno z gruntu, jak i na spinning. W ten weekend wybieram się z Andrzejem na gruntowego klenia. Rybak Kotwic już nam podpowiedział miejscówkę, za co dziękuję. Zastanawiam się jednak jaka jest skuteczność poszczególnych metod. Czy lepiej łowić na gruntowe specyfiki, czy może na smużaki i spinning? Nie mam w tym doświadczenia żadnego, więc chciałbym, byście coś podpowiedzieli. Na YT jest sporo ciekawych filmów dotyczących klenia. Najciekawsze dotyczą spinningu, ale chyba i gruntowa metoda nie wypada tak źle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Grendziu Posted December 17, 2015 Administrators Share Posted December 17, 2015 Pierwszy raz klenie łowiłem gdy byłem dzieckiem, uciekaliśmy z sąsiadami nad śluzę w Obornikach, gdzie było spiętrzenie wody i łowiliśmy je w mocnym nurcie na wiśnie lub chrabąszcze. Ostatni mój kleń to jakiś takiś rekordowy był miał 64cm - złowiony 4 lata temu w kwietniu na Warcie na wątróbkę w głównym korycie rzeki przy niezłym uciągu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Dominik, ja idę w grunt. Ty jak chcesz możesz posmużyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik Posted December 17, 2015 Author Share Posted December 17, 2015 Ja również idę w grunt. Właśnie dałem groch do namoczenia. Ponieważ mam i smużaczki, to może spróbuję też nimi, jak nam nie będzie szło z gruntu. Na tym wypadzie, to pewnie straszne frycowe najpierw zapłacimy Oby nauka nie poszła w las. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...