Jump to content

NPC
 Share

Recommended Posts

Tutaj macie krótką prezentację ze smarowania kołowrotka Okuma Distance, będzie to bliźniacza konstrukcja do całej serii, zazwyczaj różnią się kolorem, ilością łożysk i rączką. Nie jest to nic szczególnego z punktu widzenia wnętrza.

Są to kołowrotki mini big pit o średnicy szpuli 70 mm, mogą się też nadać do dystansowego łowienia czy wywózki gdyż szpula jest pojemna.
Przepraszam za jakość zdjęć ale część z nich była robiona w nocy

 

Coś takiego zastałem w środku, nie jest źle ale też może być lepiej :) Widać tutaj łożysko 9x17x4 mm czyli MR 689 potrzebujemy dwie sztuki.

 

4.jpg.040c508583299027e51e617d9855d6d5.jpg

 

Tak wygląda pinion i przekładnia główna w rzeczonych Okumach

1.jpg.06875cca0cf4574af83c28e18194bbd9.jpg

2.jpg.43c0d4717ab25049e957c7b9d2c48753.jpg

3.jpg.d679d8481e4f68d4ea1db12f20c87e3c.jpg

 

 

Tutaj kolejność składania rolki, metalowa podkładka idzie najbliżej śrubki skręcającej rolkę.
Tuleję można zamienić na drugie łożysko czyli 5x8x2,5 mm MR 85.

 

5.jpg.32062927590f88fc6328016d2c20f88c.jpg

 

 

Tutaj widzimy podparcie dołu ślimaka, można tam dodać łożyska ale moim zdaniem nie jest to konieczne. Podobnie sprawa wygląda ze szpulą z metalu gdzie są dwie podkładki, można lecz nie trzeba ich wymieniać na łożyska w łącznej liczbie sztuk 3. Wymiary łożysk jak w rolce.

8.jpg.08643597a0e0f5c425fc633ea38cab20.jpg

 

 

 

Tutaj ciekawostka, można zdjąć tą osłonę i dodać smaru bez potrzeby rozkręcania całego kołowrotka, ja tam wolę zajrzeć i posprawdzać wszystko :P 

6.jpg.584d2e59488b30f92573204f75d0915b.jpg7.jpg.60d70da3a89277881d6160bd25020228.jpg

 

Jak widzicie można w tej konstrukcji dołożyć aż 5 łożysk, stąd głównie wynikają różnice w tej serii poza rączką czy kolorem.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, ArekH napisał:

Ale że niby jak. Napęd rotora wygląda jak teflon? O.o

Mówisz o napędzie szpuli :P

Na materiałowznastwie nie uważałem ale raczej jest to jakiś poliamid. Tam nie ma jakiś większych obciążeń więc w zupełności wystarcza.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, NPC napisał:

Mówisz o napędzie szpuli :P

Nie szpuli, całego rotora. To co atakuje pinion. To, największe obciążenie. Jak w W tylnym moście, wałek atakujący. Pierwsza fota. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, NPC napisał:

Tutaj ciekawostka,

Ale żeby to zdjąć, to trzeba cały rotor zdemontować. :icon_arrow1:

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ArekH napisał:

Nie szpuli, całego rotora. To co atakuje pinion. To, największe obciążenie. Jak w W tylnym moście, wałek atakujący. Pierwsza fota. 

Pozwolę sobie się nie zgodzić, to tylko posuw szpuli i on tylko odbiera ''obroty'' od piniona. Pinion porusza rotorem poprzez przekładnię główną, pinion jest zresztą przykręcany do rotora pod szpulą.

 

W każdym wypadku co by to nie było i co posuwało to jest raczej wykonany z poliamidu.

 

 

3 godziny temu, ArekH napisał:

Ale żeby to zdjąć, to trzeba cały rotor zdemontować. :icon_arrow1:

 

Tak, coś za coś :)

Edited by NPC
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, NPC napisał:

Pozwolę sobie się nie zgodzić,

Dobrze gadasz, mój błąd. O jedno piwko za duzo wczoraj było. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ostatnie słowo zawsze musi należeć do mnie :P Czerpię z mądrości kobiet :)

 

Do rzeczy:

@Grzes77

Przyszły łożyska więc przetestuję teorię z praktyką w łożyskowaniu ślimaka w tym kołowrotku. Może obejdzie się bez dodatkowych podkładek ale to wszystko wyjdzie w praniu.
Efekty oczywiście opiszę w tym wątku.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Przyjemnością trzeba się rozkoszować :) Doczekasz się @Grzes77 i ślimaka :P
Potrzebujemy łożyska 5x8x2,5 mm czyli MR 85 

 

Łożyskowanie szpuli:

Ściągamy i wyciągamy wszystko czyli uszczelkę, sprężynkę i podkładki

 

4.jpg.99254babfa1ae96772c04df1878de606.jpg

 

Powinno być widać coś takiego

 

5.jpg.866e7bb15e054d4d8a618df567d9b2e2.jpg

 

 

Wyciągamy tuleje i wsadzamy na ich miejsce łożyska po czym wkładamy podkładki, sprężynkę i uszczelkę.
Tuleje może trzeba będzie podważyć, więc obracamy szpulę i wypychamy tuleje.

2.jpg.35ec27548e3fbfb34adf59eea1dc2b2e.jpg

 

 

Tak to powinno wyglądać po włożeniu łożysk

1.jpg.4495d2c1599dc2b6edff8afc23be2abd.jpg


 

Gratuluję, właśnie macie kołowrotek +3 do łożysk :P 

 

 

Edited by NPC
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@NPC podpowiedź mi jakie i ile łożysk kupić by kompletnie "stiuningować" kołowrotki, to sobie zamówię wszystkie na raz, a robotę zrobię wolnym czasem jesień/zima :champagne-2010:

Łożyska 5x8x2,5 mm czyli MR 85 już wiem, a co byś jeszcze dodał/zmienił, pozdrawiam serdecznie :champagne-2010:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...