Jump to content

Ugotowani "dla Ryb" - nasze przepisy kulinarne

Grendziu
 Share

Recommended Posts

• Administrators

Nie chcę się oszukiwać, że w Wigilię nie jem ryb, bo je zjadam i to w ilości większej niż kiedykolwiek w roku. Ok, nie zjadam ryb złowionych przez siebie, mam nadzieję, że większości to jakoś jednak spasuję :)

Swoje walkę w kuchni opisałem tutaj: http://dlaryb.pl/forum/blogs/entry/31-%C5%9Bwi%C4%85teczny-st%C3%B3%C5%82-z-rybami/ 

Ciekawią mnie Wasze sposoby na ulubione danie z ryb i nie tylko, to w jaki sposób przyrządzacie świąteczny stół :)

• Administrators
46 minut temu, andrzej napisał:

Moje ulubione danie rybne to pół litra i śledź.

Niezła tradycja :P ....

Ja podzielam zdanie Andrzeja. Niestety w Święta jestem kierowcą, więc pozostaje sam śledź. Jest to moja absolutnie ulubiona ryba. Jadłem ją chyba w prawie każdej postaci. Nie jadłem szwedzkiego śledzia kiszonego tylko. Kumpel miał puszkę, ale tak zamulał z jej degustacją, że sprawa się rypła. Ponoć klepie niewąsko.

W Święta dla mnie na stole może być wyłącznie śledź. Smażony w cieście, z cebulą w oleju, w śmietanie, w sałatkach. Śledzik lepszy od szynki, ja wole.

• Like 1

• Administrators

Za śledziakiem jakoś nie przepadam właśnie, a mnie się to chyba święta pomyliły, bo w sobotę kiełbę własnej roboty robił :P

8 godzin temu, Grendziu napisał:

Za śledziakiem jakoś nie przepadam właśnie, a mnie się to chyba święta pomyliły, bo w sobotę kiełbę własnej roboty robił :P

Dawaj przepis! Też muszę zrobić :)

Kiełbasa własnej roboty to jest to parę lat robiłem teraz nie mam gdzie :( Ale barszcz biały z grzybami i kaszą a do tego kapuśniaki to podstawa Świąt bynajmniej jak dla mnie bo ryb nie jadam 

• Administrators
6 godzin temu, Dominik napisał:

Dawaj przepis! Też muszę zrobić :)

Polska surowa nie wędzona przygotowana do parzenia:

5kg łopatki,
2kg chudego boczku,
1kg wołowiny - wszystko od rolnika, nie z marketu.

1. Cząber - 4 łyżki
2. Majeranek 10- łyżek
3. czosnek 10 ząbków/