Jump to content

NPC
 Share

Recommended Posts

Nie znalazłem odpowiedniego wątku to zakładam nowy.

Opis smarów stosowanych ogólnie oraz przemysłowo. Myli się ten kto myśli, że Shimano czy Daiwa ma swoje fabryki smarów, zamawiają odpowiedni u producenta i tyle. Owszem mogą zastrzec skład, nie udostępniać za dużo informacji co tak naprawdę sprzedają. Na tym się zarabia a każdy lubi dużo zarabiać! :P

Tutaj macie dużo czytania:

https://glowny-mechanik.pl/2015/09/09/klasyfikacja-srodkow-smarnych/

http://www.skf.com/pl/products/lubrication-solutions/lubricants/understanding-grease-technical-data/index.html

http://www.smaryspecjalne.pl/teoria.html

 

Łatwy i krótki opis smarów:

http://emoly.pl/13-smarowanie-w-pytaniach/221-konsystencja-nlgi

 

To nie jest wiedza tajemna, można się tego łatwo nauczyć tylko trzeba znać podstawy. Popularny smar często nazywany "tawotem" to zazwyczaj ŁT 43 czyli smar klasy NLGI 3.

EP to smar do pracy w specyficznych warunkach. Można go używać jako zamiennika
http://www.lotos.pl/321/p,136,c,109/109/smar_litowy_ep

 

Wierzcie lub nie ale można kupić wystarczające środki smarne w dobrym sklepie motoryzacyjnym by przesmarować kołowrotek. Resztę można zamówić na Ebay'u. W cenach może podobnych ale jak się kupuje 0,5 kg smaru to wystarczy na "troszke". :P Polecam smary klasy 3 i poniżej, wszystko zależy do jakiego kołowrotka i na jaką część.


Nie zawsze złoto co się świeci.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...