NPC Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Nie znalazłem odpowiedniego wątku to zakładam nowy. Opis smarów stosowanych ogólnie oraz przemysłowo. Myli się ten kto myśli, że Shimano czy Daiwa ma swoje fabryki smarów, zamawiają odpowiedni u producenta i tyle. Owszem mogą zastrzec skład, nie udostępniać za dużo informacji co tak naprawdę sprzedają. Na tym się zarabia a każdy lubi dużo zarabiać! Tutaj macie dużo czytania: https://glowny-mechanik.pl/2015/09/09/klasyfikacja-srodkow-smarnych/ http://www.skf.com/pl/products/lubrication-solutions/lubricants/understanding-grease-technical-data/index.html http://www.smaryspecjalne.pl/teoria.html Łatwy i krótki opis smarów: http://emoly.pl/13-smarowanie-w-pytaniach/221-konsystencja-nlgi To nie jest wiedza tajemna, można się tego łatwo nauczyć tylko trzeba znać podstawy. Popularny smar często nazywany "tawotem" to zazwyczaj ŁT 43 czyli smar klasy NLGI 3. EP to smar do pracy w specyficznych warunkach. Można go używać jako zamiennikahttp://www.lotos.pl/321/p,136,c,109/109/smar_litowy_ep Wierzcie lub nie ale można kupić wystarczające środki smarne w dobrym sklepie motoryzacyjnym by przesmarować kołowrotek. Resztę można zamówić na Ebay'u. W cenach może podobnych ale jak się kupuje 0,5 kg smaru to wystarczy na "troszke". Polecam smary klasy 3 i poniżej, wszystko zależy do jakiego kołowrotka i na jaką część. Nie zawsze złoto co się świeci. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.